Published Date: 01.07.2023

Model of Formation of Military-professional Orientation of Personality of Pupils of Suvorov Schools on the Basis of Project Activity

Annotation

The article discusses theoretical provisions and describes the principles of constructing the structure of the model of the formation of military-professional orientation of the personality of pupils of Suvorov schools on the basis of project activities. Based on the analysis of the theory and practice of the implementation of project activities, pedagogical conditions for the formation of military-professional orientation of the personality of Suvorov residents are determined, content of the components of the developed model is disclosed.




Library

1. 1. Бабанский Ю. К. Избранные педагогические труды / Ю. К. Бабанский; сост. М. Ю. Бабанский. — Москва: Педагогика, 1989. — 560 с.
2. Babanskii Yu. K. Izbrannye pedagogicheskie trudy / Yu. K. Babanskii; sost. M. Yu. Babanskii. — Moskva: Pedagogika, 1989. — 560 s.
3. 2. Бякова Н. В. Групповая профориентационная игра «Путь в профессию» / Н. В. Бякова // Воспитание школьников. — 2011. — № 1. — С. 49–56.
4. Byakova N. V. Gruppovaya proforientatsionnaya igra «Put’ v professiyu» / N. V. Byakova // Vospitanie shkol’nikov. — 2011. — № 1. — S. 49–56.
5. 3. Краля Н. А. Метод учебных проектов как средство активизации учебной деятельности учащихся: учеб.-метод. пособие / под ред. Ю. П. Дубенского. — Омск: Издво ОмГУ, 2005. — 59 с.
6. Kralya N. A. Metod uchebnykh proektov kak sredstvo aktivizatsii uchebnoi deyatel’nosti uchashchikhsya: ucheb.-metod. posobie / pod red. Yu. P. Dubenskogo. — Omsk: Izd-vo OmGU, 2005. — 59 s.
7. 4. Штофф В. А. Моделирование и философия / В. А. Штофф. — Москва: Наука, 1966. — 352 c.
8. Shtoff V. A. Modelirovanie i filosofiya / V. A. Shtoff. — Moskva: Nauka, 1966. — 352 c.

Other articles