Published Date: 01.07.2023

Artificial Intelligence in Higher Education in the Eyes of Students

Annotation

The article presents the results of a comparative analysis of the opinions of modern students of technical specialties and students of humanitarian specialties regarding the introduction of artificial intelligence resources in the educational process, as well as in the study of higher mathematics. The results of an online survey of students are given, on the basis of which conclusions are drawn.




Library

1. 17. Zhou C. Integration of modern technologies in higher education on the example of artificial intelligence use / C. Zhou // Education and Information Technologies. — 2022. — Vol. 28 (1). — P. 1–18. — DOI: 10.1007/s10639-022-11309-9
2. 16. Zentner A. Applied Innovation: Artificial Intelligence in Higher Education / A. Zentner // SSRN Electronic Journal. — 2022. — DOI: 10.2139/ssrn.4314180
3. 15. Xie H. Discover learningpath for group users: A profile-based approach / H. Xie, D. Zou, F. L. Wang et al. // Neurocomputing. — 2017. — Vol. 254. — P. 59–70.
4. 14. Xia X. Artificial Intelligence for Higher Education Development and Teaching Skills / X. Xia, X. Li // Wireless Communications and Mobile Computing. — 2022. — DOI: 10.1155/2022/7614337
5. 13. Tang K. Y. Trends in artificial intelligence-supported e-learning: A systematic review and co-citation network analysis (1998–2019) / K. Y. Tang, C. Y. Chang, G. J. Hwang. — Interact. Learn. Environ, 2021. — P. 1–19.
6. 12. Sennar K. The artificial intelligence tutor — the current possibilities of smart virtual learning / K. Sennar // Emerj. — 2019.
7. 11. Orhani S. Artificial Intelligence in Teaching and Learning Mathematics / S. Orhani // Kosovo Educationai Research Journal. — 2021. — Vol. 2. — Р. 29–38.
8. 10. Monte-Serrat D. M. Artificial Intelligence and Scientific Research: Values at Stake in Education / D. M. Monte-Serrat, C. Cattani // In: Roumate, F. (eds) Artificial Intelligence in Higher Education and Scientific Research. Bridging Human and Machine:
9. 9. Medvedev A. V. The role of artificial intelligence in the modern higher education system / A. V. Medvedev, T. F. Golovatenko, L. S. Podymova // Higher education today. — 2022. — Vol. 3–4. — Р. 149–153. — DOI: 10.18137/RNU.HET.22.03-04.P.149
10. 8. Legal Aspects of Using Artificial Intelligence in Higher Education / T. Makarov, K. Arslanov, E. Kobchikova et al. // Lecture Notes in Networks and Systems. — 2022. — DOI: 10.1007/978-3-030-93904-5_29
11. Pinchuk A.N.O vzaimodeistvii cheloveka i iskusstvennogo intellekta: novaya sotsial’naya real’nost’ v predstavlenii moskovskikh studentov / A. N. Pinchuk, D. A. Tikhomirov // Znanie. Ponimanie. Umenie. — 2019. — № 3. — S. 85–97. — DOI: 10.17805/zpu.2019.3.
12. 7. Пинчук А. Н. О взаимодействии человека и искусственного интеллекта: новая социальная реальность в представлении московских студентов / А. Н. Пинчук, Д. А. Тихомиров // Знание. Понимание. Умение. — 2019.— №3.— С. 85–97.— DOI: 10.17805/zpu.2019.3.8
13. Garaev T. K. Sistema distantsionnogo obucheniya matematike na baze platformy BLACKBOARD / T. K. Garaev, P. A. Il’chenko // Zametki uchenogo. — 2021. — № 3–1. — S. 130–134.
14. 6. Гараев Т. К. Система дистанционного обучения математике на базе платформы BLACKBOARD / Т. К. Гараев, П. А. Ильченко // Заметки ученого. — 2021. — № 3–1. — С. 130–134.
15. Garaev T. K.Informatsionno-kommunikatsionnye tekhnologii v praktike smeshannogo obucheniya / T. K. Garaev, V. D. Uteev // Zametki uchenogo. — 2020. — № 9. — S. 135–138.
16. 5. Гараев Т. К. Информационно-коммуникационные технологии в практике смешанного обучения / Т. К. Гараев, В. Д. Утеев // Заметки ученого. — 2020. — № 9. — С. 135–138.
17. Garaev T. K. Osobennosti distantsionnogo obucheniya matematike v usloviyakh rasprostraneniya infektsii COVID-19 / T. K. Garaev, S. V. Babina // Zametki uchenogo. — 2020. — № 10. — S. 201–204.
18. 4. Гараев Т. К. Особенности дистанционного обучения математике в условиях распространения инфекции COVID-19 / Т. К. Гараев, С. В. Бабина // Заметки ученого. — 2020. — № 10. — С. 201–204.
19. Gavrilova Yu. V. Sotsial’nye ozhidaniya vnedreniya tekhnologii iskusstvennogo intellekta v obrazovanii (na materialakh anketnogo oprosa studentov MGTU im. N. E. Baumana) [Elektronnyi resurs] / Yu. V. Gavrilova, I. E. Motorina, T. E. Pavlova // Meditsina.
20. 3. Гаврилова Ю. В. Социальные ожидания внедрения технологий искусственного интеллекта в образовании (на материалах анкетного опроса студентов МГТУ им. Н. Э. Баумана) [Электронный ресурс] / Ю. В. Гаврилова, И. Е. Моторина, Т. Е. Павлова // Медицина. Социол
21. Apatova N. V. Vozmozhnosti iskusstvennogo intellekta v obuchenii vysshei matematike [Elektronnyi resurs] / N. V. Apatova, A. I. Gaponov, O. Yu. Smirnova // Uchenye zapiski Krymskogo federal’nogo universiteta imeni V. I. Vernadskogo. Sotsiologiya. Pedagogi
22. 2. Апатова Н. В. Возможности искусственного интеллекта в обучении высшей математике [Электронный ресурс] / Н. В. Апатова, А. И. Гапонов, О. Ю. Смирнова // Ученые записки Крымского федерального университета имени В. И.Вернадского. Социология. Педагогика. П
23. Amirov R. A. Perspektivy vnedreniya tekhnologii iskusstvennogo intellekta v sfere vysshego obrazovaniya [Elektronnyi resurs] / R. A. Amirov, U. M. Bilalova // Upravlencheskoe konsul’tirovanie. — 2020. — № 3 (135). — URL: <a href="https://cyberleninka.ru/article/n/" target="_blank">https://cyberleninka.ru/article/n/</a>
24. 1. Амиров Р. А. Перспективы внедрения технологий искусственного интеллекта в сфере высшего образования [Электронный ресурс] / Р. А. Амиров, У. М. Билалова // Управленческое консультирование. — 2020. — № 3 (135). — URL: <a href="https://cyberleninka." target="_blank">https://cyberleninka.</a> ru/article/n/p

Other articles