Published Date: 01.01.2023

Opportunities to Rely on the Pedagogical Ideas of K. D. Ushinsky in the Creative Development of Students in the Context of Additional Art Education

Annotation

In this article, the authors discuss the relevance of the views of the great scientist and teacher K. D. Ushinsky in our days, since the modern realities of the digitalization of society exacerbate the issue of the cultural essence and the formation of the personality of a young person. It is in the art classes in additional education, according to the authors, that the resources of folk pedagogy according to Ushinsky are applicable. Among the main directions are offered: education of youth in accordance with the national system of values and a personality-oriented approach to classes to achieve the creative development of students. As an example, the content of classes in the vocal studio of a typical institution of secondary vocational education is analyzed.




Library

1. 1. Bekkerman P. B. Pedagogicheskie situatsii tvorcheskogo razvitiya studentov kolledzha / P. B. Bekkerman, O. V. Stukalova // Pedagogika iskusstva. — 2011. — № 2. — S. 10–15.
2. Беккерман П. Б. Педагогические ситуации творческого развития студентов колледжа / П. Б. Беккерман, О. В. Стукалова // Педагогика искусства. — 2011. — № 2. — С. 10–15.
3. 2. Bekkerman P. B. Spetsifika raboty prepodavatelya dopolnitel’nogo obrazovaniya: sovremennye aspekty / P. B. Bekkerman, O. V. Stukalova // Srednee professional’noe obrazovanie. — 2011. — № 2. — S. 58–60.
4. Беккерман П. Б. Специфика работы преподавателя дополнительного образования: современные аспекты / П. Б. Беккерман, О. В. Стукалова // Среднее профессиональное образование. — 2011. — № 2. — С. 58–60.
5. 3. Bekkerman P. B. Tvorcheskoe razvitie obuchayushchikhsya v kolledzhakh negumanitarnogo profilya: na primere dopolnitel’nogo khudozhestvennogo obrazovaniya : dis. … kand. ped. nauk / P. B. Bekkerman. — Moskva, 2016. — 234 s.
6. Беккерман П. Б. Творческое развитие обучающихся в колледжах негуманитарного профиля: на примере дополнительного художественного образования : дис. … канд. пед. наук / П. Б. Беккерман. — М., 2016. — 234 с.
7. 4. Stepanova L. A. Vospitanie rechevoi kul’tury / L. A. Stepanova // Pedagogika. — 2016. — № 5. — S. 80–88.
8. Степанова Л. А. Воспитание речевой культуры / Л. А. Степанова // Педагогика. — 2016. — № 5. — С. 80–88.
9. 5. Stukalova O. V. Sushchnost’ i funktsii iskusstva s pozitsii sovremennogo gumanitarnogo znaniya i aktual’nykh problem obrazovaniya / O. V. Stukalova // Pedagogika iskusstva. — 2011. — № 1. — S. 47–57.
10. Стукалова О. В. Сущность и функции искусства с позиций современного гуманитарного знания и актуальных проблем образования / О. В. Стукалова // Педагогика искусства. — 2011. — № 1. — С. 47–57.
11. 6. Ushinskii K. D. Pedagogicheskie sochineniya N. I. Pirogova: v 6 t. T. 2 / K. D. Ushinskii ; Akad. ped. nauk SSSR. — Moskva, 1988.
12. Ушинский К. Д. Педагогические сочинения Н. И. Пирогова: в 6 т. Т. 2 / К. Д. Ушинский ; Акад. пед. наук СССР. — М., 1988.

Other articles