Published Date: 01.10.2023

The Development of Creative Potential among Students of Universities of Culture Based on a Synergetic Approach

Annotation

This article presents the importance of the formation of creative orientation among students studying at universities of culture, using a synergetic approach. The article aims to identify how the combined action of various factors, including educational methods, environment and self-development, can contribute to the development of creative potential and the training of future professionals in the field of culture.




Library

1. 10. Pokay A. Predicting achicvement early and late in the semester: The role of motivation and use of learning strategies / A. Pokay, P. C. Blumenfeld // Journal of Educational Psychology. — 1990. — Vol. 82. — P. 41–50.
2. 9. Feather N. T. Human values global self-esteem, and belief in a just world / N. T. Feather // Journal of Personality. — 1991. — Vol. 59 (I). — P. 83–107.
3. Prangishvili A. S. Issledovaniya po psikhologii ustanovki / A. S. Prangishvili. — Tbilisi : In-t psikhologii im. D. N. Uznadze, 1967. — 238 s. — S. 81.
4. 8. Прангишвили А. С. Исследования по психологии установки / А. С. Прангишвили. — Тбилиси: Ин-т психологии им. Д. Н. Узнадзе, 1967. — 238 с. — С. 81.
5. Mingazova L. P. Razvitie tvorcheskoi napravlennosti lichnosti uchastnika studencheskogo samodeyatel’nogo vokal’no-khorovogo kollektiva: dis. ... kand. ped. nauk / L. P. Mingazova. — Kazan’, 2006. — 172 s. — S. 27.
6. 7. Мингазова Л. П. Развитие творческой направленности личности участника студенческого самодеятельного вокально-хорового коллектива: дис. ... канд. пед. наук / Л. П. Мингазова. — Казань, 2006. — 172 с. — С. 27.
7. Kalimullina O. A. Formirovanie tvorcheskoi napravlennosti studencheskoi molodezhi v usloviyakh dosugovoi deyatel’nosti: sinergeticheskii podkhod / O. A. Kalimullina. — Kazan’ : Kazanskii gosudarstvennyi universitet kul’tury i iskusstv, 2014. — S. 236.
8. 6. Калимуллина О. А. Формирование творческой направленности студенческой молодежи в условиях досуговой деятельности: синергетический подход / О. А. Калимуллина. — Казань: Казанский государственный университет культуры и искусств, 2014. — С. 236.
9. Dyurkgeim E. Sotsiologiya obrazovaniya / E. Dyurkgeim. — Moskva: INTOR, 1996. — S. 225.
10. 5. Дюркгейм Э. Социология образования / Э. Дюркгейм. — Москва: ИНТОР, 1996. — С. 225.
11. Vereshchagina I. M. Sotsial’no-kul’turnaya podderzhka khobbi kak lichnostnoi lyubitel’skoi initsiativy: dis. ... kand. ped. nauk / I. M. Vereshchagina. — Barnaul : Alt. gos. akad. kul’tury i iskusstv, 2008. — S. 181.
12. 4. Верещагина И. М. Социально-культурная поддержка хобби как личностной любительской инициативы: дис. ... канд. пед. наук / И. М. Верещагина. — Барнаул: Алт. гос. акад. культуры и искусств, 2008. — С. 181.
13. Bozhovich L. I. Problemy formirovaniya lichnosti / L. I. Bozhovich: pod red. D. I. Fel’dshteina. — Izd. 2-e, ster. — Moskva: Institut prakticheskoi psikhologii; Voronezh: MODEK, 1997. — S. 352.
14. 3. Божович Л. И. Проблемы формирования личности / Л. И. Божович: под ред. Д. И. Фельдштейна. — Изд. 2-е, стер. — Москва: Институт практической психологии; Воронеж: МОДЭК, 1997. — С. 352.
15. Bakhtina I. P. Razvitie tvorcheskoi lichnosti pedagoga dopolnitel’nogo obrazovaniya detei v malykh gorodakh: dis. ... kand. ped. nauk / I. P. Bakhtina. — Chelyabinsk : MGUKI, 2007. — S. 226.
16. 2. Бахтина И. П. Развитие творческой личности педагога дополнительного образования детей в малых городах: дис. ... канд. пед. наук / И. П. Бахтина. — Челябинск: МГУКИ, 2007. — С. 226.
17. Avanesova G. A. Kul’turno-dosugovaya deyatel’nost’: Teoriya i praktika organizatsii: ucheb. posobie dlya studentov vuzov / G. A. Avanesova. — Moskva: Aspekt Press, 2006. — S. 236.
18. 1. Аванесова Г. А. Культурно-досуговая деятельность: Теория и практика организации: учеб. пособие для студентов вузов / Г. А. Аванесова. — Москва: Аспект Пресс, 2006. — С. 236.

Other articles