Library
1. 24. Stearns, C. Responsive classroom: A critique of a social emotional learning program / C. Stearns // Critical Studies in Education. — 2016. — Vol. 57, № 3. — P. 330–341.
2. 23. Piers, E. The Piers-Harris children’s self-conception test. Published by counselor recordings and tests / E. Piers, D. Harris. — Nashville, 1969. — 104 p.
3. 22. Philanthropy for Social and Emotional Learning. Results from a global survey on interventions to develop and measure social and emotional skills. — OECD, 2023. — URL: <a href="https://www." target="_blank">https://www.</a> oecd.org/dev/development-philanthropy/Philanthropy-for-social-emotional
4. 21. Mikhailova, O. V. The value-motivational structure of the innovativeness of young students / O. V. Mikhailova // Psychology in Russia. — 2015. — № 1. — URL: <a href="https://cyberleninka.ru/article/n/the-value-motivational-structure-of-the-innovativeness-of-yo" target="_blank">https://cyberleninka.ru/article/n/the-value-motivational-structure-of-the-innovativeness-of-yo</a>
5. 20. Merrell, K. W. Development and validation of a teacher report measure for assessing social-emotional strengths of children and adolescents / K. W. Merrell, B. P. Cohn, K. M. Tom // School Psychology Review. — 2011. — Vol. 40, № 2. — P. 226–241.
6. 19. Kahneman, D. A psychological perspective on economics / D. Kahneman // American Economic Review. — 2003. — Vol. 93, № 2. — P. 162–168.
7. 18. Improving classroom quality: Teacher influences and experimental impacts of the 4rs program / J. L. Brown, S. M. Jones, M. D. LaRusso, J. L. Aber // Journal of Educational Psychology. — 2010. — Vol. 102, № 1. — P. 153–167.
8. 17. Hobfoll, S. Conservation of resource caravans and engaged settings / S. Hobfoll // Journal of Occupational and Organizational Psychology. — 2011. — Vol. 84, № 1. — P. 116–122.
9. 16. Heckman, J. J. Hard Evidence on Soft Skills / J. J. Heckman, T. Kautz // Labour Economics. — 2012. — Vol. 19, № 4. — P. 451–464.
10. 15. Heckman, J. J. The Importance of Noncognitive Skills: Lessons from the GED Testing Program / J. J. Heckman, Y. Rubinstein // The American Economic Review. — 2001. — Vol. 91, № 2. — P. 145–149.
11. 14. Examining the effectiveness of a culturally adapted social-emotional intervention for African American males in an urban setting / S. L. Graves, Jr, A. Herndon-Sobalvarro, K. Nichols [et al.] // School Psychology Quarterly. — 2017. — Vol. 32, № 1. — P
12. 13. Duckworth, A. L. Measurement Matters: Assessing Personal Qualities Other Than Cognitive Ability for Educational Purposes / A. L. Duckworth, D. S. Yeager // Educational Researcher. — 2015. — Vol. 44, № 4. — P. 237–251. — <a href="https://doi.org/10.3102/0013189" target="_blank">https://doi.org/10.3102/0013189</a>
13. 12. Davies, L. M. Creativity as a twenty-first-century competence: An exploratory study of provision and reality / L. M. Davies, L. D. Newton, D. P. Newton // Education 3-13. — 2018. — Vol. 46, № 7. — P. 879–891 — <a href="https://doi.org/10.1080/03004279.2017.138" target="_blank">https://doi.org/10.1080/03004279.2017.138</a>
14. 11. Considering Valuation of Noncognitive Skills in Benefit-Cost Analysis of Programs for Children / D. E. Jones, L. Karoly, D. M. Crowley, M. T. Greenberg // Journal of BenefitCost Analysis. — 2015. — Vol. 6, № 3. — P. 471–507.
15. 10. Collaborative problem solving measures in the Program for International Student Assessment (PISA) / Q. He, M. von Davier, S. Greiff [et al.] // Innovative assessment of collaboration. — Springer, 2017. — P. 95–111.
16. 9. Clinical trial of Second Step\copyright middle-school program: Impact on aggression and victimization / D. L. Espelage, S. Low, J. R. Polanin, E. C. Brown // Journal of Applied Developmental Psychology. — 2015. — Vol. 37, № 1. — P. 52–63.
17. 8. Assessing critical thinking in higher education: The HEIghtenTM approach and preliminary validity evidence / O. L. Liu, L. Mao, L. Frankel, J. Xu // Assessment and Evaluation in Higher Education. — 2016. — Vol. 41, № 5. — P. 677–694.
18. Universal`ny`e kompetentnosti i novaya gramotnost: Ot lozungov k real`nosti / pod red. M. S. Dobryakovoj, I. D. Frumina. — Moskva: NIU VShE`, 2020. — 472 s.
19. 7. Универсальные компетентности и новая грамотность: От лозунгов к реальности / под ред. М. С. Добряковой, И. Д. Фрумина. — Москва: НИУ ВШЭ, 2020. — 472 с.
20. Savenkov, A. I. Struktura social`nogo intellekta / A. I. Savenkov // Sovremennaya zarubezhnaya psixologiya. — 2018. — T. 7, № 2. — S. 7–15. — DOI: 10.17759/jmfp.2018070201
21. 6. Савенков, А. И. Структура социального интеллекта / А. И. Савенков // Современная зарубежная психология. — 2018.— Т. 7, № 2.— С. 7–15.— DOI: 10.17759/jmfp.2018070201
22. Rozhkova, K. V. Nekognitivny`e xarakteristiki i vy`bor v sfere vy`sshego obrazovaniya / K. V. Rozhkova, S. Yu. Roshhin // Voprosy` obrazovaniya. — 2021. — № 4. — S. 35–73.
23. 5. Рожкова, К. В. Некогнитивные характеристики и выбор в сфере высшего образования / К. В. Рожкова, С. Ю. Рощин // Вопросы образования. — 2021. — № 4. — С. 35–73.
24. Rozhkov, M. I. Teoriya i metodika vospitaniya: uchebnik i praktikum dlya vuzov / M. I. Rozhkov, L. V. Bajborodova. — 2-e izd., pererab. i dop. — Moskva: Yurajt, 2023. — 330 s.
25. 4. Рожков, М. И. Теория и методика воспитания: учебник и практикум для вузов / М. И. Рожков, Л. В. Байбородова. — 2-е изд., перераб. и доп. — Москва: Юрайт, 2023. — 330 с.
26. Prixozhan, A. M. Diagnostika lichnostnogo razvitiya detej podrostkovogo vozrasta / A. M. Prixozhan. — Moskva: ANO PE`B, 2007. — 125 s.
27. 3. Прихожан, А. М. Диагностика личностного развития детей подросткового возраста / А. М. Прихожан. — Москва: АНО ПЭБ, 2007. — 125 с.
28. Metodologiya ocenki nadprofessional`ny`x kompetencij v rossijskix obrazovatel`ny`x organizaciyax / A. G. Komissarov, E. A. Stepashkina, O. B. Soboleva [i dr.] // Gumanitarny`e nauki. Vestnik Finansovogo universiteta. — 2022. — № 12 (6). — S. 53–62. — DOI:
29. 2. Методология оценки надпрофессиональных компетенций в российских образовательных организациях / А. Г. Комиссаров, Е. А. Степашкина, О. Б. Соболева [и др.] // Гуманитарные науки. Вестник Финансового университета. — 2022. — № 12 (6). — С. 53–62. — DOI: 10
30. Leont`ev, D. A. Test zhiznestojkosti / D. A. Leont`ev, E. I. Rasskazova. — Moskva: Smy`sl, 2006. — 63 s.
31. 1. Леонтьев, Д. А. Тест жизнестойкости / Д. А. Леонтьев, Е. И. Рассказова. — Москва: Смысл, 2006. — 63 с.