Published Date: 01.07.2023
The Problem of Students’ Procrastination and Internet Addiction
Annotation
The article discusses the phenomena of procrastination and Internet addiction of students, possible causes of their occurrence, features of the relationship between academic procrastination and Internet addiction, which are currently not sufficiently disclosed, that determines the need for further development of the stated problem. The purpose of the work is to analyze the problem under study, to identify the degree of severity and the relationship between the two phenomena in students. Based on the results of the study, the authors conclude that there is a correlation between them, the severity of which depends on the type of procrastination, and Internet addiction is associated with altruism.
Keywords
Type | Article |
Information | INNOVATION IN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL STUDIES № 03/2023 |
Pages | 258-269 |
UDK | 159.9.07 |
DOI | 10.51944/20722516_2023_3_258 |
Library
1. 15. Rahimi S. Understanding academic procrastination: A Longitudinal analysis of procrastination and emotions in undergraduate and graduate students / S. Rahimi, N. C. Hall, F. Sticca // Motiv Emot. — 2023. — No. 47. — P. 554–574. — DOI: <a href="https://doi.org/1" target="_blank">https://doi.org/1</a>
2. 14. Nandish P. Irrational Procrastination, Emotional Regulation and Hopelessness among students of Psychology / P. Nandish, M. Vimala // International Journal of Indian Psychology. — 2023. — No. 11 (3). — P. 110–130. — DIP: 18.01.024.20231103. — DOI: 10.2
3. 13. Keerthika K. Relationship between Internet Addiction and Self-esteem / K. Keerthika, M. Joy // International Journal of Indian Psychology. — 2023. — No.11 (2). — P. 1823–1828. — DIP: 18.01.186.20231102. — DOI: 10.25215/1102.186
4. 12. Doyle I. The Influence of Perfectionism, Self-Esteem and Resilience on Young People’s / I. Doyle, J. Catling // Mental Health Journal Psychology. — 2022. — No. 156 (3). — P. 224–240. — DOI: 10.1080/00223980.2022.2027854
5. 11. Analysis of the relationship between personality traits and Internet addiction / A. V. Cybulska, K. Rachubińska, D. Schneider-Matyka et al. // European Psychiatry. — 2023. — No. 66 (S1). — P. 139–140. — DOI: 10.1192/j.eurpsy.2023.350
6. Shchelina T. T. Psikhologicheskaya kharakteristika podrostkov s zavisimost’yu ot onlain-igr / T. T. Shchelina, A. V. Lyubaev // Profilakticheskaya i korrektsionnaya rabota s det’mi «gruppy riska»: opyt, problemy i perspektivy : materialy Vseros. zaochn. n
7. 10. Щелина Т. Т. Психологическая характеристика подростков с зависимостью от онлайн-игр / Т. Т. Щелина, А. В. Любаев // Профилактическая и коррекционная работа с детьми «группы риска»: опыт, проблемы и перспективы : материалы Всерос. заочн. науч.-практ. к
8. Sapogova E. E. Psikhologiya razvitiya cheloveka / E. E. Sapogova. — Moskva : Aspekt Press, 2005. — 460 s.
9. 9. Сапогова Е. Е. Психология развития человека / Е. Е. Сапогова. — Москва : Аспект Пресс, 2005. — 460 с.
10. Popova D. I. Akademicheskaya prokrastinatsiya: aspekty otkladyvaniya vypolneniya uchebnykh zadanii studentami / D. I. Popova, M. E. Belikova // Severo-kavkazskii psikhologicheskii vestnik. — 2021. — № 19 (1). — S. 61–77. — DOI: <a href="https://doi.org/10.21702/" target="_blank">https://doi.org/10.21702/</a> n
11. 8. Попова Д. И. Академическая прокрастинация: аспекты откладывания выполнения учебных заданий студентами / Д. И. Попова, М. Е. Беликова // Северо-кавказский психологический вестник. — 2021. — № 19 (1). — С. 61–77. — DOI: <a href="https://doi.org/10.21702/" target="_blank">https://doi.org/10.21702/</a> ncpb.202
12. Perfektsionizm i akademicheskaya adaptatsiya sredi studentov: koping-strategii kak posrednik / P. Ch. Siakh, S. S. Ang, K. V. Tan i dr. // Psikhologicheskaya nauka i obrazovanie. — 2022. — T. 27, № 5. — S. 57–68. — DOI: 10/17759/pse.2022270505
13. 7. Перфекционизм и академическая адаптация среди студентов: копинг-стратегии как посредник / П. Ч. Сиах, С. С. Анг, К. В. Тан и др. // Психологическая наука и образование. — 2022. — Т. 27, № 5. — С. 57–68. — DOI: 10/17759/pse.2022270505
14. Mychko V. N. Prokrastinatsiya kak fenomen i obraz zhizni sovremennogo cheloveka / V. N. Mychko // Molodoi uchenyi. — 2016. — № 25 (129). — S. 651–653.
15. 6. Мычко В. Н. Прокрастинация как феномен и образ жизни современного человека / В. Н. Мычко // Молодой ученый. — 2016. — № 25 (129). — С. 651–653.
16. Mokhova S.B.Psikhologicheskie korrelyaty obshchei i akademicheskoi prokrastinatsii u studentov/ S.B.Mokhova, A.N.Nevryuev// Voprosy psikhologii. — 2013. — №1. — S.24–35.
17. 5. Мохова С. Б. Психологические корреляты общей и академической прокрастинации у студентов / С. Б. Мохова, А. Н. Неврюев // Вопросы психологии. — 2013. — № 1. — С. 24–35.
18. Kokh I. A. Tsennosti i professional’noe samoopredelenie studencheskoi molodezhi / I. A. Kokh, V. A. Orlov // Obrazovanie i nauka. — 2020. — T. 22, № 2. — S. 141–168.
19. 4. Кох И. А. Ценности и профессиональное самоопределение студенческой молодежи / И. А. Кох, В. А. Орлов // Образование и наука. — 2020. — Т. 22, № 2. — С. 141–168.
20. Barabanshchikova V. V. Perspektivy issledovaniya fenomena prokrastinatsii v professional’noi deyatel’nosti / V. V. Barabanshchikova, G. I. Marusanova // Natsional’nyi psikhologicheskii zhurnal. — 2015. — № 4 (20). — C. 130–140.
21. 3. Барабанщикова В. В. Перспективы исследования феномена прокрастинации в профессиональной деятельности / В. В. Барабанщикова, Г. И. Марусанова // Национальный психологический журнал. — 2015. — № 4 (20). — C. 130–140.
22. Andreeva I. N. Metodologicheskie osnovy izucheniya sotsial’no-psikhologicheskogo klimata v akademicheskoi gruppe vuza / I. N. Andreeva. — Minsk, 1985. — S. 19–32.
23. 2. Андреева И. Н. Методологические основы изучения социально-психологического климата в академической группе вуза / И. Н. Андреева. — Минск, 1985. — С. 19–32.
24. Abramova G. S.Psikhologiya razvitiya i vozrastnaya psikhologiya : uchebnik dlya vuzov i ssuzov / G. S. Abramova. — Izd. ispr. i pererab. — Moskva : Prometei, 2018. — 708 s.
25. 1. Абрамова Г. С. Психология развития и возрастная психология : учебник для вузов и ссузов / Г. С. Абрамова. — Изд. испр. и перераб. — Москва : Прометей, 2018. — 708 с.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal