Published Date: 01.04.2024

Specifics of Educational and Professional Activity of Students at the Initial Stage of Professional Education

Annotation

A higher than average degree of peculiarities in the educational and professional activity of students at the initial stage of vocational training and a propensity for an active lifestyle in the process of professional training were revealed. The average indicator of educational and professional propensity to act rather than think has been determined. A high correlation has been established between the characteristics of educational and professional activity, the propensity for an active lifestyle in the process of professional training and the general indicator of educational and professional activity of students.




Library

1. Первов О. М. Активный ли вы человек : опросник / О. М. Первов // Энциклопедия психологических тестов. — Москва : ЭКСМО-Пресс, 2000. — 496 с. — С. 11–13.
2. Polyakova O. B. The specificity of the vitality of health care workers with professional deformations / O. B. Polyakova, T. I. Bonkalo // Health Care of the Russian Federation. — 2022. — No. 66 (1). — P. 67–75. — DOI: 10.47470/0044-197x-2022-66-1-67-7
3. Maimun M. Development of independent learning activity unit of digital based on android to improve student learning outcomes / M. Maimun, M. Jannah // Jurnal Ilmiah Mandala Education. — 2023. — No. 3 (9). — DOI: 10.58258/jime.v9i3.5894
4. How intention / reflection fosters student learning in an interprofessional experiential escape room activity / G. A. Lepp, K. K. Fierke, Ch. Friedrich, B. Sick // Journal of Interprofessional Education and Practice. — 2023. — No. 30. — P. 100589. — D
5. Fidrayani. Student learning activity related to classroom management: how teacher role? / Fidrayani, S. Mawadah // Instruktur. — 2023. — No. 1 (2). — P. 45–52. — DOI: 10.51192/instruktur.v2i1.402
6. Deshpande A. Sady: student activity detection using yolo-based deep learning approach / A. Deshpande, K. Warhade // International Journal on Advanced Science, Engineering and Information Technology. — 2023. — No. 4 (13). — P. 1501–1509. — DOI: 10.1851
7. Технологии развития познавательной активности студентов бакалавриата / Н. Б. Воробьев, И. Ю. Бурханова, Е. А. Ершова [и др.] // Глобальный научный потенциал. — 2022. — № 10 (139). — С. 156–158.
8. Полякова О. Б. Специфика жизнестойкости работников здравоохранения с профессиональными деформациями / О. Б. Полякова, Т. И. Бонкало // Здравоохранение Российской Федерации. — 2022. — Т. 66, № 1. — С. 67–75. — DOI: 10.46563/0044-197X-2022-66-1-67-75
9. Полякова О. Б. Особенности профиля профессионального кризиса медицинских работников с профессиональными деформациями в условиях пандемии COVID-19 / О. Б. Полякова, Т. И. Бонкало // Здравоохранение Российской Федерации. — 2022. — Т. 66, № 6. — С. 521–5
10. Полякова О. Б. Особенности малоадаптивных форм и видов вины медицинских работников в постковидный период / О. Б. Полякова, Т. И. Бонкало // Здравоохранение Российской Федерации. — 2023. — Т. 67, № 5. — С. 430–435. — DOI: 10.47470/0044-197X-2023-67-5-4
11. Авдеева Е. С. Особенности поведения студентов в условиях цифровой экономики и инновационной активности / Е. С. Авдеева // Вестник Поволжского института управления. — 2022. — № 22 (3). — С. 50–57. — DOI: 10.22394/1682-2358-2022-3-50-57
12. Коулман В. Вы склонны действовать или размышлять : опросник / В. Коулман // Психологические тесты для всех / сост. Т. В. Орлова ; предисл. А. Н. Добророднева. — Киев : Таир, 1996. — 222 с. — С. 185–186.
13. Кобзарь А. Н. Практика развития познавательной активности студентов на лекциях по физике на основе современных онлайн-ресурсов / А. Н. Кобзарь // Вопросы современной науки и практики. Университет им. В. И. Вернадского. — 2023. — № 1 (87). — С. 97–109.
14. Завершение суждений : опросник [Электронный ресурс] / А. Я. Психология (azps. ru) // Тесты, описания. Проективные тесты. — URL: <a href="http://azps.ru/tests/kit/zaversh_" target="_blank">http://azps.ru/tests/kit/zaversh_</a> as.html (дата обращения 09.03.2024).
15. Есдаулетова К. А. Возможности элективного курса «творческая лаборатория учителя музыки» в развитии познавательной активности студентов / К. А. Есдаулетова // Современная наука: актуальные проблемы теории и практики. Серия: Гуманитарные науки. — 2022. —
16. Бонкало Т. И. Специфика профессионального стресса медицинских работников в постковидный период / Т. И. Бонкало, О. Б. Полякова // Проблемы социальной гигиены, здравоохранения и истории медицины. — 2023. — № 31 (s2). — С. 1197–1201. — DOI: 10.32687/0869
17. Бектурганова С. М. Интерактивные методы обучения как условие активизации познавательной активности студентов / С. М. Бектурганова, А. А. Садыкова // Научнопрактические исследования. — 2020. — № 3–1 (26). — С. 17–20.
18. Беккер В. Ф. Публикационная активность — критерий успешности студента / В. Ф. Беккер // Молодежная наука в развитии регионов. — 2022. — № 1. — С. 248–250.
19. Балуев А. А. Организационные и методические основы исследования мотивации инновационной активности студентов / А. А. Балуев // Потенциал устойчивого инновационного развития: концепции, модели и практическое приложение (Новосибирск, 12 января 2024 г.).
20. Автионова Н. В. Метод проектов и развитие познавательной активности студентов юридических факультетов вуза / Н. В. Автионова, В. М. Гребенникова, Н. И. Никитина // Юридическое образование и наука. — 2022. — № 3. — С. 9–13. — DOI: 10.18572/1813-1190-202

Other articles