Published Date: 01.01.2024
Multimodal Game Modeling as a Tool for the Formation and Development of Universal Competencies
Annotation
The article shows how, through a subjectogenetic approach to organizing various types of psychological and pedagogical practice, with the help of what techniques and methods one can use various options for multimodal game modeling for the formation and development of such universal competencies of students as the ability to self-organize and self-development, readiness to overcome life difficulties and to successfully cope with various types of stress.
Keywords
Type | Article |
Information | WORLD OF EDUCATION — EDUCATION AROUND THE WORLD № 01/2024 |
Pages | 124-133 |
UDK | 159.9 |
DOI | 10.51944/20738536_2024_1_124 |
Library
1. 12. The use of cardiometry in development of self-control skills by means of game sand modeling / V. A. Zernov, E. V. Lobanova, E. V. Likhacheva et al. // Cardiometry. — 2022. — No. 22. — P. 95–99.
2. 11. Cardiometric assessment of the subjective significance of personal strategicgoals as components of the image of the desired future / E. V. Brodovskaya, A. Y. Dombrovskaya, V. A. Zernov et al. // Cardiometry. — 2022. — No. 24. — P. 159–164.
3. Sajko E . V. Vospitanie kak process formirovaniya sub``ekta kul`turno-istoricheskogo razvitiya / E`. V. Sajko // Izvestiya Rossijskoj akademii obrazovaniya. — 2022. — № 2. — S. 3–7.
4. 10. Сайко Э. В. Воспитание как процесс формирования субъекта культурно-исторического развития / Э. В. Сайко // Известия Российской академии образования. — 2022. — № 2. — С. 3–7.
5. Rozin V. M. Obshhestvo nuzhdaetsya v novom civilizacionnom proekte obrazovaniya / V. M. Rozin // Izvestiya Rossijskoj akademii obrazovaniya. — 2022. — № 3. — S. 5–16.
6. 9. Розин В. М. Общество нуждается в новом цивилизационном проекте образования / В. М. Розин // Известия Российской академии образования. — 2022. — № 3. — С. 5–16.
7. Ognev A. S. Navigaciya: zhiznennaya, obrazovatel`naya, professional`naya : ucheb.— metod. posobie / A. S. Ognev, S. E. Dovby`sh, E. B. Kolosova. — Moskva : MPGU, 2018. — 126 s.
8. 8. Огнев А. С. Навигация: жизненная, образовательная, профессиональная : учеб.метод. пособие / А. С. Огнев, С. Е. Довбыш, Е. Б. Колосова. — Москва : МПГУ, 2018. — 126 с.
9. Nikiforova T. I. Model` raspredelennogo obrazovaniya: vozmozhnosti i erspektivy` / T. I. Nikiforova // Obshhestvo: sociologiya, psixologiya, pedagogika. — 2022. — № 12 (104). — S. 304–307.
10. 7. Никифорова Т. И. Модель распределенного образования: возможности и перспективы / Т. И. Никифорова // Общество: социология, психология, педагогика. — 2022. — № 12 (104). — С. 304–307.
11. Mironenko E. S. Kompetentsii XXI veka vs obrazovanie XXI veka / E. S. Mironenko // Voprosy territorial’nogo razvitiya. — 2019. — Vyp. 2 (47). — S. 3–15.
12. 6. Мироненко Е. С. Компетенции XXI века vs образование XXI века / Е. С. Мироненко // Вопросы территориального развития. — 2019. — Вып. 2 (47). — С. 3–15.
13. Gagarin A. V. Vospitanie v akademicheskoj srede: integraciya tradicij i innovacij / A. V. Gagarin, F. R. Grigoryan, N. V. Solov`eva. — Moskva : RUSAJNS, 2022. — 248 s.
14. 5. Гагарин А. В. Воспитание в академической среде: интеграция традиций и инноваций / А. В. Гагарин, Ф. Р. Григорян, Н. В. Соловьева. — Москва : РУСАЙНС, 2022. — 248 с.
15. Bondy`reva S. K. Obshhenie v prostranstve vuza, ego smy`sl i znachenie v razvitii budushhego professionala, grazhdanina, cheloveka / S. K. Bondy`reva // Izvestiya Rossijskoj akademii obrazovaniya. — 2022. — № 1. — S. 142–146.
16. 4. Бондырева С. К. Общение в пространстве вуза, его смысл и значение в развитии будущего профессионала, гражданина, человека / С. К. Бондырева // Известия Российской академии образования. — 2022. — № 1. — С. 142–146.
17. Bogoudinova R. Z. Professional’naya podgotovka spetsialistov k novym tekhnologicheskim usloviyam / R. Z. Bogoudinova, U. A. Kazakova // Biznes. Obrazovanie. Pravo. — 2022. — № 4 (61). — S. 371–375.
18. 3. Богоудинова Р. З. Профессиональная подготовка специалистов к новым технологическим условиям / Р. З. Богоудинова, У. А. Казакова // Бизнес. Образование. Право. — 2022. — № 4 (61). — С. 371–375.
19. Aronov A. A. Bolonskii protsess v kontekste problem natsional’noi bezopasnosti Rossii / A. A. Aronov, I. A. Alekhin // Mir obrazovaniya — obrazovanie v mire. — 2022. — № 2 (86). — S. 9–15.
20. 2. Аронов А. А. Болонский процесс в контексте проблем национальной безопасности России / А. А. Аронов, И. А. Алёхин // Мир образования — образование в мире. — 2022. — № 2 (86). — С. 9–15.
21. Alekhin I. A. Pedagogicheskaya tekhnologiya sovremennoi podgotovki spetsialistov v voennykh vuzakh Rossii / I. A. Alekhin, N. A. Davydov // Izvestiya Rossiiskoi akademii obrazovaniya. — 2021. — № 1–2 (54). — S. 135–146.
22. 1. Алёхин И. А. Педагогическая технология современной подготовки специалистов в военных вузах России / И. А. Алёхин, Н. А. Давыдов // Известия Российской академии образования. — 2021. — № 1–2 (54). — С. 135–146.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal