Published Date: 01.04.2024
Russian Teachers’ Ideas about National Values and Patriotism
Annotation
The article presents the results of a survey of teachers in five regions of the Russian Federation, conducted as part of a study of the realities and prospects of civic-patriotic education in school. It is obvious that the professional competence of teachers in the methods and means of such education, as well as their own ideological position regarding citizenship and patriotism, are the most important factors in the success of educational influences and the formation of moral ideas of modern schoolchildren.
Type | Article |
Information | INNOVATION IN PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL STUDIES № 02/2024 |
Pages | 191-200 |
UDK | УДК 37.015.3 |
DOI | 10.51944/20722516_2024_2_191 |
Library
1. Асмолов А. Г. Формирование УУД в основной школе: от действия к мысли. Система заданий : пособие для учителя / под ред. А. Г. Асмолова. — Москва : Просвещение, 2010. — 159 с.
2. Григорович Л. А. Культурные коды формирования гражданской идентичности в современных условиях / Л. А. Григорович, Е. Б. Качалина // Новое в психолого-педагогических исследованиях. — 2023. — № 2. — С. 164–177.
3. Максимова Л. Ю. Формирование гражданской идентичности и ценностных ориентаций у обучающихся общеобразовательных организаций Министерства обороны Российской Федерации : монография / Л. Ю. Максимова. — Москва : ВУ, 2019. — 202 с.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal