Published Date: 01.01.2024

K. S. Stanislavsky’s Method of Simple Physical Actions in a School lesson — a “Golden Key” to Learning and Cognitive Activity? Or Degenerative “Movement”? The first conversation in a series about the psychology of play, play behavior and play-based learn

Annotation

The use of games in education depends on the direction of training: 1) on mastering professional pedantry or 2) on mastering professional virtuosity. Stanislavsky’s method of “simple physical actions” helps to solve pedagogical problems of school lessons. Not only because it prevents students from refusing to perform the teacher’s tasks, but also because it becomes a methodological support for teachers in freeing the process of teaching children from the cult of awareness, imposed by thought-activity pedagogy and violating the natural links between the development of individual curiosity in schoolchildren and their natural disinterestedness.




Library

1. Simonov P. V. Emotsional’nyi mozg / P. V. Simonov. — Moskva : Nauka, 1981. — 216 s.
2. 8. Симонов П.В.Эмоциональный мозг / П. В.Симонов. — Москва : Наука, 1981. — 216 с.
3. Simonov P. V. Proiskhozhdenie dukhovnosti / P. V. Simonov, P. M. Ershov, Yu. P. Vyazemskii. — Moskva : Nauka, 1989. — 352 s.
4. 7. Симонов П. В. Происхождение духовности / П. В. Симонов, П. М. Ершов, Ю. П. Вяземский. — Москва : Наука, 1989. — 352 с.
5. Ershova A. P. Vozvrashchenie k talantu: Pedagogam o sotsio-igrovom stile raboty / V. M. Bukatov, A. P. Ershova. — Krasnoyarsk : AKME, 1999. — 222 s.
6. 6. Ершова А. П. Возвращение к таланту: Педагогам о социо-игровом стиле работы / В. М. Букатов, А. П. Ершова. — Красноярск : АКМЭ, 1999. — 222 с.
7. Ershov P. M. Skrytaya logika strastei, chuvstv i postupkov / P. M. Ershov. — Dubna, 2009. — 712 s.
8. 5. Ершов П. М. Скрытая логика страстей, чувств и поступков / П. М. Ершов. — Дубна, 2009. — 712 с.
9. Bukatov V. M. Empiricheskie puti izucheniya neosoznavaemogo: KhKh vek o «novizne» i «beskorystii» kak psikhicheskikh fenomenakh/ V.M.Bukatov// Fel’dshteinovskie chteniya : materialy I Mezhvuz. nauch.-prakt. konf. (Moskva, 16 maya 2017 g.). — Moskva, 2017.
10. 4. Букатов В. М. Эмпирические пути изучения неосознаваемого: ХХ век о «новизне» и «бескорыстии» как психических феноменах / В. М. Букатов // Фельдштейновские чтения : материалы I Межвуз. науч.-практ. конф. (Москва, 16 мая 2017 г.). — Москва, 2017. — С. 10
11. Bukatov V. M. K sopostavleniyu «mediagermenevtiki», voploshchayushchei vzglyady N. G. Alekseeva o refleksii, s «dramogermenevtikoi», voploshchayushchei vzglyady K. S. Alekseeva (Stanislavskogo) o sverkhsoznanii / V. M. Bukatov // Deyatel’nostnaya pedagogi
12. 3. Букатов В. М. К сопоставлению «медиагерменевтики», воплощающей взгляды Н. Г. Алексеева о рефлексии, с «драмогерменевтикой», воплощающей взгляды К. С. Алексеева (Станиславского) о сверхсознании / В. М. Букатов // Деятельностная педагогика и педагогическ
13. Bukatov V. M. Dramogermenevtika (1994) i mediagermenevtika (2014): pedagogicheskie versii (v dvukh chastyakh sopostavlenii) / V. M. Bukatov // Novoe v psikhologo-pedagogicheskikh issledovaniyakh. — 2023. — № 2 (69). — S. 18–38.
14. 2. Букатов В. М. Драмогерменевтика (1994) и медиагерменевтика (2014): педагогические версии (в двух частях сопоставлений) / В. М. Букатов // Новое в психологопедагогических исследованиях. — 2023. — № 2 (69). — С. 18–38.
15. Borovskikh A. V. Igra kak sotsial’naya i pedagogicheskaya problema / A. V. Borovskikh // Vestnik Moskovskogo universiteta. Seriya 20, Pedagogicheskoe obrazovanie. — 2014. — № 4. — S. 3–14.
16. 1. Боровских А. В. Игра как социальная и педагогическая проблема / А. В. Боровских // Вестник Московского университета. Серия 20, Педагогическое образование. — 2014. — № 4. — С. 3–14. Borovskikh A. V. Igra kak sotsial’naya i pedagogicheskaya problema / A.

Other articles