Published Date: 01.04.2024

Web Quest Technologies as a Means of Increasing the Cognitive Activity of Students

Annotation

In modern pedagogy, as a result of the transition to training according to federal educational standards, active attention is paid to the personal qualities of students, the formation of competencies that will help them adapt to rapidly changing environmental conditions. This issue is relevant at the current stage of training the younger generation and contributes to solving the main requirement of the new standards (FGOS) “teach to learn”. This article discusses the possibilities of web quest technologies to increase the cognitive activity of students. The pedagogical conditions for using web quest technologies in English classes are highlighted, the stages of creating web quest technologies are defined.




Library

1. Leont’ev A. A. Yazyk, rech’, rechevaya deyatel’nost’ / A. A. Leont’ev. — Moskva : Lenand, 2020. — 216 s. — (Lingvisticheskoe nasledie XX veka). — ISBN978-5-97-106603-3
2. 13. March T. Web-Quests for Learning / T. March. — 2015. — © 2021 Tom March Powered by GeneratePress. — URL: <a href="http://tommarch.com/strategies/webquests," target="_blank">http://tommarch.com/strategies/webquests,</a> (date of the application: 12.11.2023). — Text: electronic.
3. 12. Maddux C. WebQuests: Are They Dеvеlopmentally Appropriate? / C. Maddux. — Educational Forum, 2018. — 118 p.
4. 11. Dodge B. A Rubric for Evaluating WebQuests / B. Dodge. — URL: <a href="http://webquestsdsu.edu/webquestrubric.html," target="_blank">http://webquestsdsu.edu/webquestrubric.html,</a> 2001 (date of the application: 12.11.2023). — Text: electronic.
5. Shul’gina E. M. Formirovanie inoyazychnoi kommunikativnoi kompetentsii studentov posredstvom tekhnologii veb-kvest (turistskii profil’) / E. M. Shul’gina. — Tomsk : Izd. Dom Tomsk. gos. un-ta, 2015. — 340 s. — ISBN 978-5-94621-510-7. — Tekst : neposredstv
6. 10. Шульгина Е. М. Формирование иноязычной коммуникативной компетенции студентов посредством технологии веб-квест (туристский профиль) / Е. М. Шульгина. — Томск : Изд. Дом Томск. гос. ун-та, 2015. — 340 с. — ISBN 978-5-94621-510-7. — Текст : непосредствен
7. Shamova T. I. Aktivizatsiya ucheniya shkol’nikov / T. I. Shamova. — Moskva : Pedagogika, 1982. — 208 s.
8. 9. Шамова Т. И. Активизация учения школьников / Т. И. Шамова. — Москва : Педагогика, 1982. — 208 с.
9. Rogova G. V. Metodika obucheniya angliiskomu yazyku / G. V. Rogova, I. I. Vereshchagina. — Moskva : Prosveshchenie, 2018. — 174 s.
10. 8. Рогова Г. В. Методика обучения английскому языку / Г. В. Рогова, И. И. Верещагина. — Москва : Просвещение, 2018. — 174 с.
11. Nikolaeva N. V. Obrazovatel’nye kvest-proekty kak metod i sredstvo razvitiya navykov informatsionnoi deyatel’nosti uchashchikhsya / N. V. Nikolaeva // Voprosy internet-obrazovaniya. — 2002. — № 7. — P. 9–12
12. 7. Николаева Н. В. Образовательные квест-проекты как метод и средство развития навыков информационной деятельности учащихся / Н. В. Николаева // Вопросы интернет-образования. — 2002. — № 7. — С. 9–12.
13. 1. Азимов Э. Г. Современный словарь методических терминов и понятий: теория и практика обучения языкам / Э. Г. Азимов, А. Н. Щукин. — Москва : Русский язык. Курсы, 2018. — 496 с. — ISBN 978-5-88337-701-2. — Текст: непосредственный.
14. 6. Леонтьев А. А. Язык, речь, речевая деятельность / А. А. Леонтьев. — Москва : Ленанд, 2020. — 216 с. — (Лингвистическое наследие XX века). — ISBN978-5-97-106603-3
15. Klychnikova Z. I. Psikhologicheskie osobennosti obucheniya chteniyu na inostrannom yazyke / Z. I. Klychnikova. — 2-e izd., ispr. — Moskva : Prosveshchenie, 2022. — 207 s.
16. 5. Клычникова З. И. Психологические особенности обучения чтению на иностранном языке / З. И. Клычникова. — 2-е изд., испр. — Москва : Просвещение, 2022. — 207 с.
17. Zimnyaya I. A. Lingvopsikhologiya kommunikativnykh navykov / I. A. Zimnyaya. — Moskva, 2021. — 432 s.
18. 4. Зимняя И. А. Лингвопсихология коммуникативных навыков / И. А. Зимняя. — Москва, 2021. — 432 с.
19. Bykhovskii Ya. S. Obrazovatel’nye veb-kvesty / Ya. S. Bykhovskii // Materialy IX Mezhdunar. konf. «Informatsionnye tekhnologii v obrazovanii (ITO-99)» (Moskva, 9–12 noyabrya 1999 g.). — URL: <a href="http://ito.bitpro.ru/1999" target="_blank">http://ito.bitpro.ru/1999</a> (data obrashcheniya: 12.11.2023). — Te
20. 3. Быховский Я. С. Образовательные веб-квесты / Я. С. Быховский // Материалы IX Междунар. конф. «Информационные технологии в образовании (ИТО-99)» (Москва, 9–12 ноября 1999 г.). — URL: <a href="http://ito.bitpro.ru/1999" target="_blank">http://ito.bitpro.ru/1999</a> (дата обращения: 12.11.2023). — Текст : элек
21. Bespal’ko V. P. Slagaemye pedagogicheskikh tekhnologii / V. P. Bespal’ko. — Moskva : Pedagogika, 1989. — 192 s. — ISBN 5-7155-0099-0. — Tekst : neposredstvennyi.
22. 2. Беспалько В. П. Слагаемые педагогических технологий / В. П. Беспалько. — Москва : Педагогика, 1989. — 192 с. — ISBN 5-7155-0099-0. — Текст : непосредственный.
23. Azimov E. G. Sovremennyi slovar’ metodicheskikh terminov i ponyatii: teoriya i praktika obucheniya yazykam / E. G. Azimov, A. N. Shchukin. — Moskva : Russkii yazyk. Kursy, 2018. — 496 s. — ISBN 978-5-88337-701-2. — Tekst: neposredstvennyi.

Other articles