Published Date: 01.04.2024
Psychological Features of the Development of Creative Thinking in Primary School Teachers
Annotation
The article examines the psychological features of the development of creative thinking among primary school teachers in the process of studying psychology based on modern integrated methods, as well as mastering effective psychological mechanisms for the development of creative thinking among future primary school teachers through the implementation of scientific and experimental projects.
Type | Article |
Information | WORLD OF EDUCATION — EDUCATION AROUND THE WORLD № 02/2024 |
Pages | 73-79 |
UDK | 370.153(045) |
DOI | 10.51944/20738536_2024_2_73 |
Library
1. 1. Белошистая А. В. Вопросы обучения решению задач / А. В. Белошистая // Начальная школа: плюс До и После. — 2002. — № 10. — С. 25–28.
2. Beloshistaya A. V. Voprosy obucheniya resheniyu zadach / A. V. Beloshistaya // Nachal’naya shkola: plyus Do i Posle. — 2002. — № 10. — S. 25–28.
3. 2. Гальперин П. Я. Психология как объективная наука : избр. психол. тр. / П. Я. Гальперин ; под ред. А. И. Подольского. — Москва : Ин-т практ. психологии ; Воронеж : МОДЭК, 1998. — С. 58.
4. Gal’perin P. Ya. Psikhologiya kak ob’ektivnaya nauka : izbr. psikhol. tr. / P. Ya. Gal’perin ; pod red. A. I. Podol’skogo. — Moskva : In-t prakt. psikhologii ; Voronezh : MODEK, 1998. — S. 58.
5. 3. Дьюи Дж. Психология и педагогика мышления (Как мы мыслим) / Дж. Дьюи ; пер. с англ. Н. М. Никольской. — Москва : Лабиринт, 1999. — С. 66.
6. D’yui Dzh. Psikhologiya i pedagogika myshleniya (Kak my myslim) / Dzh. D’yui ; per. s angl. N. M. Nikol’skoi. — Moskva : Labirint, 1999. — S. 66.
7. 4. Иванова Е. В. Развитие логического мышления младших школьников на уроках математики / Е. В. Иванова // Начальная школа: плюс До и После. — 2006. — № 6. — С. 59–60.
8. Ivanova E. V. Razvitie logicheskogo myshleniya mladshikh shkol’nikov na urokakh matematiki / E. V. Ivanova // Nachal’naya shkola: plyus Do i Posle. — 2006. — № 6. — S. 59–60.
9. 5. Истомина Н. Б. Математика : учебник для 2-го класса общеобразовательных учреждений : в 2 ч. / Н. Б. Истомина. — 13-е изд.— Смоленск : Ассоциация XXI век, 2013. — Ч. 1. — С. 70–71.
10. Istomina N. B. Matematika : uchebnik dlya 2-go klassa obshcheobrazovatel’nykh uchrezhdenii : v 2 ch. / N. B. Istomina. — 13-e izd.— Smolensk : Assotsiatsiya XXI vek, 2013. — Ch. 1. — S. 70–71.
11. 6. Лубочников П. Г. Развитие образно-логического мышления субъекта в процессе когнитивной деятельности : монография / П. Г. Лубочников, В. С. Нургалеев. — Красноярск : СибГТУ, 2006. — С. 56.
12. Lubochnikov P. G. Razvitie obrazno-logicheskogo myshleniya sub’ekta v protsesse kognitivnoi deyatel’nosti : monografiya / P. G. Lubochnikov, V. S. Nurgaleev. — Krasnoyarsk : SibGTU, 2006. — S. 56.
13. 7. Современный образовательный процесс: основные понятия и термины : краткий терминологический словарь / М. Ю. Олешков, В. М. Уваров. — Москва : Компания Спутник+, 2006. — С. 92.
14. Sovremennyi obrazovatel’nyi protsess: osnovnye ponyatiya i terminy : kratkii terminologicheskii slovar’ / M. Yu. Oleshkov, V. M. Uvarov. — Moskva : Kompaniya Sputnik+, 2006. — S. 92.
15. 8. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии : учеб. пособие / С. Л. Рубинштейн. — Санкт-Петербург : Питер, 2007. — С. 324.
16. Rubinshtein S. L. Osnovy obshchei psikhologii : ucheb. posobie / S. L. Rubinshtein. — Sankt-Peterburg : Piter, 2007. — S. 324.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal