Published Date: 01.04.2024

Technology for the Development of Professional Competence of Students of Pedagogical Specialties Based on an Integrative Approach

Annotation

This article discusses methods and means of developing the professional and creative competence of students. The design methodology proposed by the authors is aimed at creating professional competence that ensures the use of the following pedagogical technology: the formation of basic training options, the automatic formation of new individual options from basic or other options and their automated or automatic adaptation and optimization, training based on individual options, monitoring the degree of formation of potential competence, based on its results, current ones can be adjusted or new individual options can be formed for the next stage of training, etc. The authors have developed a teaching methodology that allows students to develop integrative thinking and develop high-level professional and creative competence in them. The proposed methodology is implemented through a standard and new set of teaching methods and tools, a developed set of integrative mathematical and specialized tasks.




Library

1. 1. Андреев А. Л. Знания или компетенции / А. Л. Андреев // Высшее образование в России. — 2005. — № 2. — С. 3–11.
2. Andreev A. L. Znaniya ili kompetentsii / A. L. Andreev // Vysshee obrazovanie v Rossii. — 2005. — № 2. — S. 3–11.
3. 2. Бегимкулов У. Ш. Таълим муассасаларида ўқитувчилар педагогик компетентлигини тизимли таҳлил этишнинг методик асослари / У. Ш. Бегимкулов // Ж. Таълим. — 2006. — № 4. — Б. 61–64.
4. Begimkulov U. Sh. Ta”lim muassasalarida ўқituvchilar pedagogik kompetentligini tizimli taҳlil etishning metodik asoslari / U. Sh. Begimkulov // Zh. Ta”lim. — 2006. — № 4. — B. 61–64.
5. 3. Кадырова М. Теория компетентностного подхода и взгляды на его педагогическое содержание / М. Кадырова // Молодой ученый. — 2020. — № 43 (333) — С. 343.
6. Kadyrova M. Teoriya kompetentnostnogo podkhoda i vzglyady na ego pedagogicheskoe soderzhanie / M. Kadyrova // Molodoi uchenyi. — 2020. — № 43 (333) — S. 343.
7. 4. Печеркина А. А. Развитие профессиональной компетентности педагога: теория и практика : монография / А. А. Печеркина, Э. Э. Сыманюк, Е. Л. Умникова. — Екатеринбург : УрГПУ, 2011. — 233 с. — Лань : электронно-библиотечная система. — URL: <a href="https://e.lanboo" target="_blank">https://e.lanboo</a>
8. Pecherkina A. A. Razvitie professional’noi kompetentnosti pedagoga: teoriya i praktika : monografiya / A. A. Pecherkina, E. E. Symanyuk, E. L. Umnikova. — Ekaterinburg : UrGPU, 2011. — 233 s. — Lan’ : elektronno-bibliotechnaya sistema. — URL: <a href="https://e.la" target="_blank">https://e.la</a>
9. 5. Федоров А. В. Развитие медиакомпетентности и критического мышления студентов педагогического вуза / А. В. Федоров. — Москва : Изд-во МОО ВПП ЮНЕСКО «Информация для всех», 2007.
10. Fedorov A. V. Razvitie mediakompetentnosti i kriticheskogo myshleniya studentov pedagogicheskogo vuza / A. V. Fedorov. — Moskva : Izd-vo MOO VPP YuNESKO «Informatsiya dlya vsekh», 2007.
11. 6. Хуторской A. B. Ключевые компетенции. Технология конструирования / A. B. Хуторской // Народное образование. — 2003. — № 5. — С. 55–61.
12. Khutorskoi A. B. Klyuchevye kompetentsii. Tekhnologiya konstruirovaniya / A. B. Khutorskoi // Narodnoe obrazovanie. — 2003. — № 5. — S. 55–61.
13. 7. Innovative Pedagogical Approaches in Early Childhood Care and Education (ECCE) in the Asia-Pacific Region. (2016). UNESCO. Retrieved December 10, 2017 from.

Other articles