Published Date: 01.01.2024
Target Guidelines of Teaching Teams in School Education as a Reflection of Their Vision of the Future
Annotation
A study in 37 educational organizations in 9 regions of the Russian Federation revealed five main groups of learning targets in order of frequency of their occurrence. There are higher educational achievements, relevance to the goals of the new FSES, personal development, raising the level of culture, development of project and research skills.
Keywords
Type | Article |
Information | WORLD OF PSYCHOLOGY № 01/2024 |
Pages | 73-80 |
UDK | 159.9.07 |
DOI | 10.51944/20738528_2024_1_73 |
Library
1. 1. Ансимова, Н. П. Ценностно-смысловая основа педагогической деятельности: сравнительный анализ отношения педагогов и учащихся педагогических классов / Н. П. Ансимова, Т. В. Ледовская, Н. Э. Солынин // Психологическая наука и образование. — 2022. — Т. 27,
2. Ansimova, N. P. Cennostno-smy`slovaya osnova pedagogicheskoj deyatel`nosti: sravnitel`ny`j analiz otnosheniya pedagogov i uchashhixsya pedagogicheskix klassov / N. P. Ansimova, T. V. Ledovskaya, N. E` . Soly`nin // Psixologicheskaya nauka i obrazovanie. —
3. 2. Вачков, И. В. Сравнительный анализ целей обучения в образовательных организациях современной России / И. В. Вачков // Проблемы современного образования. — 2016. — № 4. — С. 80–86.
4. Vachkov, I. V. Sravnitel`ny`j analiz celej obucheniya v obrazovatel`ny`x organizaciyax sovremennoj Rossii / I. V. Vachkov // Problemy` sovremennogo obrazovaniya. — 2016. — №4. — S. 80–86.
5. 3. Выявление ценностно-смысловых ориентиров профессиональной педагогической деятельности с позиции социально-профессиональной общности современного учительства / И. Г. Харисова, Т. В. Макеева, Е. И. Казакова, И. Ю. Тарханова // Science for Education Today
6. Vy`yavlenie cennostno-smy`slovy`x orientirov professional`noj pedagogicheskoj deyatel`nosti s pozicii social`no-professional`noj obshhnosti sovremennogo uchitel`stva / I. G. Xarisova, T. V. Makeeva, E. I. Kazakova, I. Yu. Tarxanova // Science for Educatio
7. 4. Митина, Л. М. Личностно-профессиональное развитие педагога: современное осмысление и инновационная практика / Л. М. Митина // Вестник практической психологии образования. — 2022. — Т. 19, № 2. — С. 9–19. — <a href="https://doi.org/10.17759/bppe.2022190201" target="_blank">https://doi.org/10.17759/bppe.2022190201</a>
8. Mitina, L. M. Lichnostno-professional`noe razvitie pedagoga: sovremennoe osmy`slenie i innovacionnaya praktika / L. M. Mitina // Vestnik prakticheskoj psixologii obrazovaniya. — 2022. — T. 19, № 2. — S. 9–19. — <a href="https://doi.org/10.17759/bppe.2022190201" target="_blank">https://doi.org/10.17759/bppe.2022190201</a>
The full version of the article is available only to subscribers of the journal