Published Date: 01.04.2022
Experimental Modeling of Individualization of Foreign Language Teaching to Cadets of Military Command Schools
Annotation
The article describes a model of individualization of foreign language teaching of cadets, the implementation of which is carried out in the natural conditions of the educational process of a military university in order to increase the level of foreign language training of each cadet, taking into account his abilities, basic training and requirements for the content of foreign language communicative competence in the specialty.
Keywords
Type | Article |
Information | WORLD OF EDUCATION — EDUCATION AROUND THE WORLD № 02/2022 |
Pages | 251-258 |
UDK | 378+372.881.1 |
DOI | 10.51944/20738536_2022_2_251 |
Library
1. 1. Алёхин И. А. Сущность и содержание индивидуализации обучения иностранному языку курсантов военных вузов / И. А. Алёхин, С. Н. Нечаева, Н. В. Пахомова // Мир образования — образование в мире. — 2020. — № 2 (78). — С. 193–198.
2. 2. Алёхин И. А. Роль электронных учебных изданий в формировании грамматических навыков английского языка на различных этапах обучения / И. А. Алёхин, А. П. Крылова // Мир образования — образование в мире. — 2018. — № 1 (69). — С. 221–224.
3. 3. Алёхин И. А. Развитие у курсантов военных вузов мотивации изучения иностранного языка посредством их активного участия в конкурсах и олимпиадах / И. А. Алёхин, О. П. Бурлакова // Мир образования — образование в мире. — 2018. — № 2 (70). — С. 109–114.
4. 4. Алёхин И. А. Профессиональная ориентация как один из факторов формирования мотивации изучения иностранных языков преподавателями инженерных вузов / И. А. Алёхин, У. А. Казакова, М. Н. Кузнецова // Мир образования — образование в мире. — 2017. — № 1 (65
5. 5. Бабанский Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса: (Метод. основы) / Ю. К. Бабанский. — М. : Просвещение, 1982. — 192 с. — С. 80–81.
6. 6. Барабанщиков А. В. Педагогическая культура офицера: Научные поиски, войсковой опыт, практические рекомендации, взгляд в будущее / А. В. Барабанщиков, С. С. Муцынов. — М. : Воениздат, 1985. — С. 67–70.
7. 7. Военная педагогика : учебник / И. А. Алёхин, А. А. Авуза, В. Н. Герасимов и др. ; под общ. ред. И. А. Алёхина. — 1-е изд. — М., 2022. — 415 с. — (Серия 76, Высшее образование).
8. 8. Купаевцев А. В. Деятельностная альтернатива в образовании / А. В. Купаевцев // Педагогика. — 2005. — № 10. — С. 27–33.
9. 9. Скаткин М. Н. Проблемы современной дидактики / М. Н. Скаткин. — 2-е изд. — М. : Педагогика, 1984. — С. 31–33.
10. 10. Теория обучения и педагогические технологии / И. А. Алёхин, Е. И. Федак, А. В. Деникин и др. — 2-е изд., перераб. — М., 2019.
11. 11 Федеральный закон № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140" target="_blank">https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140</a> 174/?ysclid=lb1m2hdr9i656385949 (дата обращения: 25.05. 2022).
12. 12. Худолеев Ю. Ф. Повышение эффективности познавательной деятельности слушателей академии / Ю. Ф. Худолеев. — М. : Воениздат, 1988. — С. 47–49.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal