Published Date: 01.04.2022

Digital Environment and Didactic Speech as Factors of Emotional Intelligence Formation Among Younger Schoolchildren During Foreign Language Lessons Under the Conditions of Inclusive Learning

Annotation

The author considers the possibility of using the digital environment in conjunction with the teacher’s didactic speech to develop the emotional and cognitive aspects of the language personality of younger students in an inclusive education. At the same time, the formation of an atmosphere of emotional emancipation and cognitive tension in the team of younger students is impossible without the leading role of the teacher and his didactic speech. An important means of carrying out such activities is the digital environment. The ability of the teacher to adequately assess the emotional state of others, to anticipate possible reactions to one or another form of verbal and non-verbal behavior, to instantly determine and accept the strategic line of their response is important for students in foreign language lessons in conditions of inclusive education.




Library

1. 1. Белопольская А. А. Особенности формирования эмоционального интеллекта младших школьников во внеурочной деятельности: теоретический аспект [Электронный ресурс] / А. А. Белопольская // Молодой ученый. — 2021. — № 21 (365). — С. 381–383. — Режим доступа:
2. 2. Бондарева А. В. Реализация инклюзивного образования на уроках английского языка в общеобразовательной школе [Электронный ресурс] / А. В. Бондарева // Молодой ученый. — 2017. — № 5 (139). — С. 471–474. — Режим доступа: <a href="https://moluch.ru/" target="_blank">https://moluch.ru/</a> archive/139/390
3. 3. Каракозов С. Д. Успешная информатизация — трансформация учебного процесса в цифровой образовательной среде / С. Д. Каракозов, А. Ю. Уваров // Проблемы современного образования. — 2016. — № 2. — С. 7–19.
4. 4. Макарова Т. С. Инклюзивное иноязычное образование: ситуативные методы формирования методической компетенции учителя иностранного языка [Электронный ресурс] / Т. С. Макарова // Актуальные вопросы современной лингвистики : матер. 4-й Всерос. науч.-практ.
5. 5. Михальчи Е. В. Инклюзивное образование / Е. В. Михальчи. — М. : Юрайт, 2021. — 177 с. 6. Олейникова Е. А. Проблематика усвоения и запоминания английских слов детьми с ограниченными возможностями здоровья и пути ее решения / Е. А. Олейникова // Вопросы
6. 7. Староверова М. С. Инклюзивное образование. Настольная книга педагога, работающего с детьми с ОВЗ / М. С. Староверова. — М. : Владос, 2019. — 167 с.
7. 8. Фуряева Т. В. Модели инклюзивного образования / Т. В. Фуряева. — М. : Юрайт, 2022. — 176 с.
8. 9. Goleman D. Emotional intelligence: Why it can matter more than IQ / D. Goleman. — M. : Mann, Ivanov and Ferber, 2017. — 544 p. — Access mode: <a href="https://www.academia.edu/37329006/" target="_blank">https://www.academia.edu/37329006/</a> Emotional_Intelligence_Why_it_Can_Matter_More_Than_IQ_by_Daniel_Goleman (da

Other articles