Published Date: 01.04.2022
Prevention of Underachievement of Younger Schoolchildren: Methodological Guidelines and Methodological Features
Annotation
The article reveals methodological guidelines for preventing the failure of primary school students. The author focuses on the importance of taking into account general pedagogical, psychophysiological and social reasons. The paper identifies the problems of the educational process in primary school, substantiates the conclusion about the need to include health-saving technologies in the educational process of primary school, reducing the number of students in primary classes. The article reveals the essence of methodological tools that allow taking into account the peculiarities of bilingual students and providing their educational needs (using the example of AdygheRussian bilingualism).
Keywords
Type | Article |
Information | WORLD OF EDUCATION — EDUCATION AROUND THE WORLD № 02/2022 |
Pages | 23-28 |
UDK | 373.31 |
DOI | 10.51944/20738536_2022_2_23 |
Library
1. 1. Богус М. Б. Развитие умственных способностей младших школьников в условиях адыго-русского двуязычия / М. Б. Богус. — Майкоп : Магарин О. Г., 2010. — 343 с.
2. 2. Выготский Л. С. Лекции по психологии / Л. С. Выготский. — СПб. : Изд-во Рос. гос. пед. ун-та, 2013. — 144 с.
3. 3. Две трети школьников в России пользуются услугами репетиторов [Электронный ресурс] // Вести образования. — 2020. — 10 марта. — Режим доступа: <a href="https://vogazeta.ru/" target="_blank">https://vogazeta.ru/</a> articles/2020/3/10/analitycs/11928 (дата обращения: 02.05.2022).
4. 4. О состоянии санитарно-эпидемиологического благополучия населения в Российской Федерации в 2020 году: Государственный доклад [Электронный ресурс]. — М. : Федеральная служба по надзору в сфере защиты прав потребителей и благополучия человека, 2021. — 256
5. 5. Оконь В. Основы проблемного обучения : пер. с пол. / В. Оконь. — М. : Просвещение, 1968. — 208 с.
6. 6. Отчет РАМН о научно-исследовательской работе «Гигиеническая экспертиза педагогических технологий обучения и воспитания детей в условиях активной сенсорно-развивающей среды». – М. : Научный центр здоровья детей НИИ гигиены детей и подростков, 2001.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal