Published Date: 01.10.2022

Psychological Features of Information Perception on the Example of Digital Resources of the Multimedia Historical Park “Russia — My History” as Part of the Subject Education of Schoolchildren

Annotation

In the article, the authors reveal the features of multimedia perception, the specifics of the use of digital technologies by school teachers who are ready to implement the educational practice of subject education using reliance on the multimodal perception of multimedia content, the implementation possibilities of which are presented on the example of the resources of the multimedia historical park “Russia — My History”.




Library

1. 1. Анурова Н. И. Цифровые технологии в образовании. Цифровое общество как культурно-исторический контекст развития человека / Н. И. Анурова // Сб. науч. ст. и матер. междунар. конф. (Коломна, 14–17 февраля 2018 г.) / под общ. ред. Р. В. Ершовой. — Коломна
2. 2. Катханова Ю. Ф. Визуализация учебной информации средствами мультимедиа / Ю. Ф. Катханова, Е. А. Левашова, Г. М. Салтыкова // Преподаватель. XXI век. — 2021. — № 3–1. — С. 187–192. — DOI: 10.31862/2073-9613-2021-3-187-192
3. 3. Крохин А. Л. О когнитивной теории мультимедийного обучения (CTML) Р. Майера и взаимосвязи вербальной и визуальной компонент лекционной презентации математических дисциплин / А. Л. Крохин // Новые образовательные технологии в вузе : сб. тезисов докладов
4. 4. Николаева И. А. Особенности восприятия информации подростками, обучающимися в сфере дополнительного образования / И. А. Николаева, С. А. Гаврилушкин, Л. В. Гурылева // Человеческий капитал. — 2020. — № 5 (137). — С. 217–229. — DOI: 10.25629/HC.2020.05.
5. 5. Романов А. П. Каналы YouTube как средство изучения истории Великой Отечественной войны в студенческой и школьной аудиториях / А. П. Романов // Историко-педагогические чтения. — 2020. — № 24. — С. 299–304. — EDN: WWLKLU

Other articles