Published Date: 01.10.2022

Formation of the Prosodic Side of Speech in Children with Dysarthria as the Basis of Communication Skills

Annotation

Тhe article discusses the features of the formation of the prosodic side of speech in preschoolers with dysarthria — this problem is the most urgent at present, its solution will increase the level of speech development of preschoolers and actively engage in the process of communication with peers and adults. This helps to organize an effective creative educational and educational space based on inclusive education, in the field of integration activities, for the following specialists: teachers, educators, speech therapists.




Library

1. 1. Алмазова Е. С. Логопедическая работа по восстановлению голоса у детей : практ. пособие / Е. С. Алмазова. — М. : Айрис-пресс, 2005.
2. 2. Артёмова Е. Э. Особенности формирования просодики у дошкольников с речевыми нарушениями : монография / Е. Э. Артёмова. — М. : МГГУ им. М. А. Шолохова, 2014. — 123 с.
3. 3. Архипова Е. Ф. Стертая дизартрия / Е. Ф. Архипова. — М., 2012.
4. 4. Белякова Л. И. Логопедия. Дизартрия / Л. И. Белякова, Н. Н. Волоскова. — М. : Владос, 2013.
5. 5. Волкова Л. С. Хрестоматия по логопедии / Л. С. Волкова. — М. : Владос, 2006.
6. 6. Жинкин Н. И. Механизмы речи / Н. И. Жинкин. — М. : Директ-Медиа, 2008.
7. 7. Лопатина Л. В. Логопедическая работа в группах дошкольников со стертой формой дизартрии / Л. В. Лопатина, Н. Н. Серебрякова. — СПб. : Образование, 2006.
8. 8. Шевцова Е. Е. Технологии формирования интонационной стороны речи / Е. Е. Шевцова, Л. В. Забродина. — М. : ACT ; Астрель, 2009.

Other articles