Published Date: 01.10.2022

Pedagogical Support of the Education of Students Based on the Value-Semantic Model of Building the Image of the Future Younger Generation of Modern Russia

Annotation

Global changes in the geopolitical situation in the country and the world, in the socio-cultural space, large-scale informatization and media pressure have a direct impact on society, cause active modulations of behavior and value-semantic sphere in the younger generation of Russia, projecting their future in a situation of extreme uncertainty. The choice of effective strategic directions of educational policy in the context of uncertainty within the framework of the general education system is a necessary but insufficient condition. Strategic objectives of the implementation of educational policy should be provided with effective technologies that meet the requirements of the time and society.




Library

1. 1. Алиева Э. Ф. Формирование навыков позитивного взаимодействия детей и подростков, оказавшихся в ситуации неопределенности // Э. Ф. Алиева, О. Р. Радионова / Новое в психолого-педагогических исследованиях. — 2020. — № 4 (60). — С. 74–78.
2. 2. Ананьев Б. Г. Человек как предмет познания / Б. Г. Ананьев. — СПб. : Питер, 2001. — С. 73.
3. 3. Баимбетов А. А. Молодежь в кризисном социуме / А. А. Баимбетов, Г. А. Кабакович, Р. Т. Насибуллин, Ф. Г. Хайруллин ; под ред. Р. Т. Насибуллина. — М. : Изд-во ИС РАН, 1998. — 105 с.
4. 4. Гостев А. А. Образная сфера человека в познании и переживании духовных смыслов / А. А. Гостев. — М. : ИП РАН, 2001. — 194 c.
5. 5. Карпушина Л. В. Структура жизненных ценностей различных социальных групп студентов вузов : дис. ... канд. психол. наук [Электронный ресурс] / Л. В. Карпушина. — Самара, 2003. — 182 с. — Режим доступа: <a href="http://nauka-pedagogika.com/psihologiya-19-00-01/" target="_blank">http://nauka-pedagogika.com/psihologiya-19-00-01/</a> d
6. 6. Мы — в мире, мир — в нас! : сб. метод. материалов как результат работы Экспериментальной площадки ФИРО РАНХиГС при Президенте РФ и отражение мультимодального подхода к разработке и реализации оздоровительных, образовательных, воспитательных программ. —
7. 7. Методика «Ценностные ориентации» Рокича [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://psylab.info/Методика" target="_blank">https://psylab.info/Методика</a> «Ценностные ориентации» Рокича (дата обращения: 05.04.2022).
8. 8. Радионова О. Р. Педагогическое сопровождение воспитания в условиях неопределенности: от теории к практике [Электронный ресурс] / О. Р. Радионова // Международная научно-практическая конференция «Профессиональная культура — императив профессионального о
9. 9. Указ Президента РФ от 09.11.2022 № 809 «Об утверждении Основ государственной политики по сохранению и укреплению традиционных российских духовно-нравственныхценностей» [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://www.garant.ru/products/ipo/" target="_blank">https://www.garant.ru/products/ipo/</a> prime/doc
10. 10. Федеральный закон от 29.12.2012 № 273-ФЗ (ред. от 30.12.2021) «Об образовании в Российской Федерации» (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.01.2022) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/" target="_blank">https://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/</a> (дата обра

Other articles