Published Date: 01.01.2023
Features of the Formation of a Responsible Attitude Among Students to the Handling of Weapons
Annotation
The article presents the results of a study on the peculiarities of the formation of a responsible attitude among young students to the handling of weapons, highlights the general theoretical foundations that determine the formative model. The proposed version of the programs included in extracurricular activities allows you to expand the possibilities of the educational potential of this component. The organization of a rich moral and legal practice acts as a means capable of helping to reduce social risks among students.
Type | Article |
Information | WORLD OF EDUCATION — EDUCATION AROUND THE WORLD № 01/2023 |
Pages | 189-196 |
UDK | УДК 37.02 |
DOI | 10.51944/20738536_2023_1_189 |
Library
1. 10. Tyut’kova I. A. Pedagogicheskii tezaurus / I. A. Tyut’kova. — Moskva : V. Sekachev, 2016.
2. 9. Solonitskaya E. V. Formirovanie u obuchayushchikhsya obrazovatel’nykh uchrezhdenii sistemy MVD Rossii modeli pravomernogo primeneniya ognestrel’nogo oruzhiya / E. V.Solonitskaya, I. E. Lapshin // Filosofiya prava. — 2016. — № 2. — S. 121–125.
3. 8. Rud’ S. A. Ponyatie «otvetstvennoe otnoshenie k ucheniyu» i ego kharakteristika / S. A. Rud’ // Molodoi uchenyi. — 2021. — № 17 (359). — S. 282–290.
4. 7. Polyakov S. D. Opyt psikhologicheskoi kharakteristiki sovremennoi yunosti / S. D. Polyakov // Vestnik KGU im. N. A. Nekrasova. — 2008. — T. 14. — S. 47–49.
5. 6. Ozhegov S. I. Slovar’ russkogo yazyka / S. I. Ozhegov. — Moskva : Russkii yazyk, 1990.
6. 5. Mudrik A. V. Sotsializatsiya cheloveka / A. V. Mudrik. — Moskva : Izd-vo Mosk. psikhol.sots. in-ta ; Voronezh : MODEK, 2010.
7. 4. Vospitatel’naya deyatel’nost’ pedagoga / pod obshch. red. V. A. Slastenina i I. A. Kolesnikovoi. — Moskva : Akademiya, 2005.
8. 3. Volkov B. S. Psikhologiya rannei yunosti / B. S. Volkov. — Moskva : Sfera, 2001.
9. 2. Vitol’nik V. N. Kul’tura obrashcheniya s ognestrel’nym oruzhiem: pedagogicheskii aspekt / V. N. Vitol’nik, A. A. Popov // Problemy sovremennogo pedagogicheskogo obrazovaniya. — 2018. — № 59–1. — S. 95–99.
10. 1. Asmolov A. G. Rebenok v kul’ture vzroslykh / A. G. Asmolov, N. A. Pasternak. — Moskva : Yurait, 2020.
11. 10. Тютькова И. А. Педагогический тезаурус / И. А. Тютькова. — М. : В. Секачев, 2016.
12. 9. Солоницкая Э. В. Формирование у обучающихся образовательных учреждений системы МВД России модели правомерного применения огнестрельного оружия / Э. В. Солоницкая, И. Е. Лапшин // Философия права. — 2016. — № 2. — С. 121–125.
13. 8. Рудь С. А. Понятие «ответственное отношение к учению» и его характеристика / С. А. Рудь // Молодой ученый. — 2021. — № 17 (359). — С. 282–290.
14. 7. Поляков С. Д. Опыт психологической характеристики современной юности / С. Д. Поляков // Вестник КГУ им. Н. А. Некрасова. — 2008. — Т. 14. — С. 47–49.
15. 6. Ожегов С. И. Словарь русского языка / С. И. Ожегов. — М. : Русский язык, 1990.
16. 5. Мудрик А. В. Социализация человека / А. В. Мудрик. — М. : Изд-во Моск. психол.соц. ин-та ; Воронеж : МОДЭК, 2010.
17. 4. Воспитательная деятельность педагога / под общ. ред. В. А. Сластенина и И. А. Колесниковой. — М. : Академия, 2005.
18. 3. Волков Б. С. Психология ранней юности / Б. С. Волков. — М. : Сфера, 2001.
19. 2. Витольник В. Н. Культура обращения с огнестрельным оружием: педагогический аспект / В. Н. Витольник, А. А. Попов // Проблемы современного педагогического образования. — 2018. — № 59–1. — С. 95–99.
20. 1. Асмолов А. Г. Ребенок в культуре взрослых / А. Г. Асмолов, Н. А. Пастернак. — М. : Юрайт, 2020.
The full version of the article is available only to subscribers of the journal