Published Date: 01.10.2022

Pedagogical potential of Poster art in education of Military Personnel

Annotation

The article reveals the pedagogical potential of poster art in the education of military personnel. The relevance of posters at the present time is substantiated. It has been determined that the priority area for the use of posters is educational work with military personnel in a military team. It was revealed that the use of posters is aimed at the implementation of the tasks of manifestation and consolidation of a worldview position, the education of patriotism, the formation and development of personal and collective responsibility, the development of professional, personal and moral qualities that are important for a soldier, the development of creative abilities, the aesthetic perception of the surrounding reality, the establishment of a close harmonic ratio between the knowledge, skills and orientation of the personality of servicemen. It is concluded that the pedagogical potential of poster art in the education of military personnel has a dual focus: on the part of the officers on the personnel (designing and creating posters as part of educational work) and on the part of the personnel on themselves (in the process of performing their own artistic and creative activities).




Library

1. 1. Алёхин И. А. О воспитании военнослужащих и всей молодежи на историческом наследии в условиях современной гибридной войны / И. А. Алёхин, В. Н. Осташкин, Д. В. Шутько // Мир образования — образование в мире. — 2022. — № 2 (86). — С. 90– 100. — DOI: 10.5
2. 2. Алёхин И. А. О воспитании чувства ненависти у личного состава Советской Армии и Военно-морского Флота в годы Великой Отечественной войны 1941–1945 гг. Ч. 1: генезис / И. А. Алёхин, В. Н. Осташкин // Мир образования — образование в мире. — 2021. — № 2 (
3. 3. Алёхин И. А. О воспитании чувства ненависти к немецко-фашистским захватчикам у личного состава РККА и РККФ в годы Великой Отечественной войны 1941–1945 гг. Ч. 2: совершенствование организаторской работы командиров и политорганов Армии и Флота /И. А. Ал
4. 4. Военная педагогика : учебник / И. А. Алёхин, А. А. Авуза, В. Н. Герасимов и др. ; под общ. ред. И. А. Алёхина. — 1-е изд. — М., 2022. — 415 с. — Серия 76: Высшее образование.
5. 5. Гасанова А. М. Анализ историко-педагогических исследований по проблемам наглядности обучения / А. М. Гасанова // Мир науки, культуры, образования. — 2019. — № 3 (76). — С. 28–29.
6. 6. Загребин С. С. Использование потенциала отечественной культуры в современном профессиональном образовании: постановка проблемы / С. С. Загребин // Инновационное развитие профессионального образования. — 2019. — № 2 (22). — С. 18–23.
7. 7. Корбаков В. В. Наглядно-художественное оформление в ведомственных образовательных организациях МВД России: традиции и современность / В. В. Корбаков // АНИ: педагогика и психология. — 2018. — № 4 (25) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://cybe" target="_blank">https://cybe</a>
8. 8. Мойдинова Б. Роль плаката в современном мире / Б. Мойдинова, О. С. Касымов // Молодой ученый. — 2022. — № 5 (400). — С. 320–323.
9. 9. Радзивилович А. Д. История появления плаката / А. Д. Радзивилович // Вестник Науки и Творчества. — 2021. — № 6 (66) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://" target="_blank">https://</a> cyberleninka.ru/article/n/istoriya-poyavleniya-plakata (дата обращения: 09.12.2022).
10. 10. Цомартова Т. А. Формирование научного мировоззрения студентов на основе создания плаката / Т. А. Цомартова // МНКО. — 2018. — № 6 (73) [Электронный ресурс]. — Режим доступа: <a href="https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-nauchnogo-mirovozzreniyastuden" target="_blank">https://cyberleninka.ru/article/n/formirovanie-nauchnogo-mirovozzreniyastuden</a>
11. 11. Юрченко Р. А. Агитационные плакаты военкоматов: синтез духовно-нравственного и материального в формировании образа российской армии / Р. А. Юрченко, О. П. Фесенко // Вестник Омской Православной Духовной семинарии. — 2022. — № 1 (12) [Электронный ресур

Other articles